سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]
نگاهی به رشد تعلیم و تربیت
راههای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان
  • نویسنده : مرتضی بیابانی:: 87/11/22:: 10:10 صبح
  •  امروزه سرگرمی های کاذب از جمله بازی های کامپیوتری ،برنامه های تلویزیونی و.........مانع بزرگی برای مطالعه کودکان به شمار می آید این مقاله به شما پدر و مادران می گوید که چگونه کودک خود را به مطالعه علاقه مند کنید .

    منبع : http://ldshahrood.blogfa.com

    1-      حداقل روزی نیم ساعت برای او کتاب بخوانید .اگر کودک تان هنوز به مدرسه نرفته است حتما با صدای بلند برایش کتاب بخوانید .

    2-      با کودک خودزیاد صحبت کنید قبل از آموختن مهارت خواندن با او با جملات ساده و کوتاه صحبت کنید . صحبت با کودک حتی زمانی که او قادر به تکلم نیست ،موجب یادگیری بهتر خواندن ،نوشتن و حتما صحبت کردن او می شود .

    3-      به کودک خود کمک کنید تا به تنهایی کتاب بخواند مطالعه در خانه نقش موثری در موفقیت کودکان در مدرسه دارد ،سعی کنید در هفته یک بار به کتابخانه یا کتابفروشی بروید و برای او کتاب بخرید . او را تشویق کنید که عضو کتابخانه شود و کتابهای انتخابی خود را به امانت بگیرد .

    4-      اگر مطالعه برای کودکتان سخت است به توصیه های زیر عمل کنید :

    بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com      نوار های قصه برای او تهیه کنید

    بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com      ضبط صوتی که طرز کار آسانی دارد برایش بخرید .

    بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com      کتابهای داستان را با صدای بلند بخوانید و آنها را روی نواز ضبط کنید .

    بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com     اگر نتوانستید نوار کتابهای مورد علاقه ی او را بیابید با صدای خود داستان را روی نواری ضبط کنید .

    5-      اهمیت مطالعه را به کودکتان بیاموزید . و را تشویق کنید که وقت آزادش را به مطالعه اختصاص دهد . در طول روز زمانی را برای مطالعه آزاد بگذارید . خود نیز هر روز مقداری کتاب ، مجله یا روزنامه بخوانید .

    6-      جای خاصی را در منزل به مطالعه اختصاص دهید . کتاب های مورد علاقه او را در دسترسش قرار دهید و وقتی در خواندن کتاب پیشرفت کرد . کتابهای مشکل تری برایش بخوانید .

    7-      نوشت افزاری را مناسب با سنش در اختیار او بگذارید به طور کلی کودکان به نوشتن علاقمند هستند ،در نتیجه کاغذ،خودکار و مداد مناسبی را در اختیار آنها بگذارید تا به نوشتن تشویق شوند . اگر خودکار یامداد مناسب سن او نیست ،با مربی مهد یا معلم مشورت کرده و نوشت افزار مناسبی را برایش تهیه کنید .

    8-      خواندن و نوشتن به زبان مادری را با او تمرین کنید کارشناسان معتقدند که تمرین با کودکان به زبان مادری ،آموختن زبان انگلیسی را برایشان آسان تر می کنید .

    9-      بیرون از منزل نیز با او صحبت کنید اگر کودکتان را همراه خود برای انجام کاری به بیرون از منزل می برید با او در مورد جایی که می روید یا کاری که می خواهید انجام دهید صحبت کنید.

    10-   از او بخواهید که اتفاقات روزانه اش را برایتان تعریف کنید .صحبت در مورد مسایل روزانه او را به فکر کردن به آنها وا می دارد ،همچنین تعریف کامل اتفاقات به او می آموزد که داستان ها چگونه خلق می شوند ،علاوه براین فهم داستان ها را نیز برایش راحت تر می کند .

    11-   مدت زمان و نوع برنامه های تلویزیونی را برای کودک محدود کنید کودکتان را بیشتر به دیدن برنامه های آموزشی تشویق کنید شما نیز در کنار او این برنامه ها را ببینید .

    12-   از چگونگی پیشرفت تحصیلی او در مدرسه مطلع باشید کلاس او را در مدرسه بازدید کنید و در جریان پیشرفتش در مدرسه باشید                                        


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 462558
    بازدید امروز : 32
    بازدید دیروز : 33
    ... فهرست موضوعی یادداشت ها...
    کتاب -مقاله-تحقیق-عکس .
    ............. بایگانی.............
    رشدو آموزش
    رشدومذهبی
    رشدوطرح درس
    رشدعلمی(کامییوترو...)
    رشدو خانواده
    رشدو مهارت زندگی
    رشدو مهدویت
    رشدومدیریت
    ارزشیابی
    تکلیف شب وانواع آن
    اقدام پژوهی

    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره ما ..........
    نگاهی به رشد تعلیم و تربیت
    مرتضی بیابانی
    این وبلاگ با نگاهی به روش های تعلیم و تربیت نوین ایجاد شده است . امیدواریم بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای آموزش و پرورش نوآموزان برداریم . از طریق تلفن و یا ایمیل ما را از نظرات خود بهره مند سازید 05113711400دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5مشهد-ایمیل beiabani@gmail.com

    .......... لوگوی ما ........
    نگاهی به رشد تعلیم و تربیت
    .......لوگوی دوستان ........




    ....... لینک دوستان .......
    کارشناسی تکنولوژی گروه های آموزشی ناحیه5 مشهد
    آثار شهید مطهری
    اداره آموزش و پرورش ناحیه 5
    اطلاعات علمی ایران
    راز و رمز کلاس و درس و ...معلم
    پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران
    نشریه الکترونیکی پژوهش های علوم اسلامی
    کتابخانه صوتی
    کتابخانه احکام
    مدرسه اینترنتی تبیان
    مدیران منطقه 3 آموزش وپرورش ناحیه5 مشهد
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد

    ............. اشتراک.............
     
    راههای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان - نگاهی به رشد تعلیم و تربیت
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........